Berätta inte hur det slutar!

tankar ifrån en spoilerfobisk populärkulturkonsument med stor geekpassion och ett öga för kvalitet

När jag tittar på actionfilm

Kategori: Film

Jag ser sällan actionfilm. Men om jag gör det vill jag ätt de är som Welcome to the Punch. Sådär mot alla odds-bra.

För den fungerar in spite of itself. Startar i ett löjligt tonläge (what's up med motorcyklarna?) och den är otroligt blå, men på något sätt kommer den undan med sitt överdrivet stiliserade foto och superstereotypa karaktärer. Dialogen är bedrövlig men de många dialoglösa partierna fantstiska. Jag hade roligt, och den höll spänning. Framför allt var scenen i containern lite av en showstopper. Mycket fint spelad. Och den på sjukhuset. Över lag fanns en underliggande respekt för döden som jag uppsakttade. Största behållningen var, lite otippat, Mark Strong. En klart värdig action-rökare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: