Berätta inte hur det slutar!

tankar ifrån en spoilerfobisk populärkulturkonsument med stor geekpassion och ett öga för kvalitet

Elin listar: Bäst of duor del II

Kategori: Jaget

Andra delen i denna long awaited list-triologi.
 
Den kvinnliga duon
 
Det är deprimerande hur mycket färre alternativ som finns i den här kategorin, men eftersom jag just såg en serie med tidernas tjej-duo återupplivar jag formatet.En obseravtion är att majoriteten kvinnliga karaktärer är inte, även om de spenderar mycket av berättelsen tillsammans, en duo i första hand utan något annat. De är medlemmar i en grupp, eller primärt knutna till en manlig karaktär. Bechdeltestet strikes again. Med reservation för att jag varken sett mer än en enstaka sketch av Amy Pholer och Tina Fey, The Heat eller Thelma och Louise kommer här mina bästa kvinnliga duos.
 
1. Rachel och Quinn - UnREAL
Fantastisk kemi mellan grymt spännande karaktärer, som rör sig genom en värld som intresserar mig.
 
 
 
2. Loerlai och Rory - Gilmore Girls
Mina idoler och ideal, min eviga mysfavorit och allt jag aspirerar påatt uppnå i tillvaron. Åh de är så bra.
 
 
 
3. Watchita och Little Rock - Zombieland
Jag minns att jag tyckte att de var så himla smarta och coola tillsammans, just den sortens tricks och heist-taktiker som jag älskar har hjälpt dem att ta sig fram genom detta zombieapokalyptiska wasteland. Sedan hatar jag ju slutet, där dessa kapabla tjejer blir totalt dumma i huvudet och måste räddas av de manliga huvudkaraktärerna, men det är Hollywoods fel och inte deras. De äger.
'
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: