Berätta inte hur det slutar!

tankar ifrån en spoilerfobisk populärkulturkonsument med stor geekpassion och ett öga för kvalitet

Böcker

Kategori: Jaget

Ok böcker. Jag har inte skrivit om böcker här, för jag har varit så fullt upptagen med mina miljarders miljarders boklistor på andra håll, goodreads framför allt. Men årets grej är ju böcker. Det var mitt nyårslöfte och i och med upptäckten av goodreads, booktubers och bokbloggar går det dessutom ganska bra. Jag befinner mig lite granna i en litterär sfär igen på ett rent mentalt plan.

Och så det här med läsutmaningen. Jag satte den för mig själv till 25 böcker i år, baserat på Annika Norlins "Do you read more than two books a month?" som fick mig att känna mig så himla träffad. Så jag valde ut 24 som ganska snart blev 25 böcker på förhand och sa att dessa ska jag läsa i år! Nu är det halvårsrapport och av dem har jag 11. Men jag har sammanlagt 26 redan. Så nu utökar jag. Nu slår jag på den stora trumman och satte målet 50 böcker i år. det känns fortfarande som en utmaning, men inte som en oöverkomlig, särskilt om jag får räkna omläsningar och Novellix-noveller, vilket jag nu bestämmer att jag får.

Frågor som uppstår, ska jag dokumentera läsningen här på bloggen också? Eller får det räcka med exceldokumentet och goodreads-översikten? Det kanske får det. Däremot satsar jag nog på att göra en ordentlig bok-sammanfattning över året som gått till nyår. Tills dess kan jag ju alltid skriva inlägg om enskilda böcker. Någon måtta får det vara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: