Berätta inte hur det slutar!

tankar ifrån en spoilerfobisk populärkulturkonsument med stor geekpassion och ett öga för kvalitet

Storstadsdrömmar

Kategori: Jaget

Jag är hemma i Norberg, och för första gången någonsin önskar jag att jag var någon annan stans.

Jag önskar mig en storstad att promenera igenom i mörkret, med breda gator och skyline, med ljusen i ögonen och nattmusik i öronen och en annan rytm.
Jag önskar mig människor som är som jag. Som är som hela jag, och inte bara den del jag är när jag är här. Jag har älskat den delen sanslöst, jag har aldrig varit så glad och trygg som här, men jag har inte varit hela mig.

Och jag är lite rädd att jag redan är på väg härifrån. Trevar efter det andra livet, det jag ska försöka göra till mitt. Efteråt.

Jag vet fortfarande inte helt säkert vad det ska innehålla. Tror att jag har en plan. Tror jag vet vart jag vill. Eller i alla fall vart jag inte vill. Men så känns det ibland såhär.

I kväll saknar jag Stockholm.
 
 

Kommentarer

  • Samuel säger:

    men handlar inte det om att du är påväg bort? att det bara är en termin kvar? och i sådant fall borde det inte kännas ganska skönt?
    Själv så saknar ajg lantislivet lite. men gräset är alltid grönare på andra sidan^^

    Svar: Du har helt rätt, klart att det beror på det. Och att jag har ägnat lovet åt att tänka på framtiden bortom skolan, så är väldigt mycket någon annan stans mentalt. Och att det är rätt skönt, att veta att jag kommer känna mig klar när jag väl åker härifrån. Men där och då var det ändå en beklämmande melankolisk känsla, och inte på det bra sättet. Alltid grönare indeed.Men idag har jag haft improvisation som var skitkul, och blivit påmind att jag älskar alla människor här, så nu är allt bra igen ^^.
    Elin

    2013-01-07 | 13:38:02
    Bloggadress: http://postironiskapokalyps.blogg.se/

Kommentera inlägget här: